دسته‌بندی نشده

چاپ دیجیتال پارچه چیست؟

چاپ دیجیتال پارچه

چاپ دیجیتال پارچه روشی نسبتاً جدید برای چاپ طرح روی پارچه است. درست مانند زمانی که عکسی را در چاپگر جوهرافشان خود در خانه چاپ می‌کنید.

به زبان ساده، چاپ دیجیتال یک چاپگر جوهرافشان برای پارچه است. چاپگر یک رول پارچه را از طریق یک چاپگر جوهرافشان با فرمت بزرگ تغذیه می‌کند و طرح مستقیماً روی پارچه چاپ می شود.

انتخاب طرح پارچه

فناوری چاپ دیجیتال پارچه در دهه 1990 ظاهر شد. چاپ دیجیتال پارچه در ابتدا شامل چاپ روی کاغذ انتقالی بود که سپس حرارت روی پارچه تنظیم می شد (تععید رنگ). امروزهِ این فناوری تکامل یافته است، به طوری که اکنون گاهی اوقات می توانیم مستقیماً طرح را روی پارچه چاپ کنیم.

آنچه را که می فروشید تولید کنید، نه اینکه آنچه تولید می کنید را بفروشید!

چاپ دیجیتال پارچه

یکی از بزرگترین مزیت های چاپ دیجیتال کاهش ضایعات نسبت به سایر روش های چاپ است.

با چاپ سنتی، طراحان باید صدها یا هزاران متر را در یک زمان چاپ کنند تا مقرون به صرفه باشند. این به این دلیل است که چاپ صفحه نیاز به یک صفحه نمایش منحصر به فرد برای تولید هر رنگ در طرح دارد. از این رو هر چیزی که نمی توانستند استفاده کنند یا بفروشند در نهایت به زباله تبدیل می شود. با چاپ دیجیتال، طراحان می توانند پارچه را در صورت نیازبه صورت حتی  یک متر چاپ کنند. این به معنای ضایعات پارچه و جوهر بسیار کمتر است.

چاپ اسکرین سنتی از مقادیر زیادی جوهر، انرژی و آب استفاده می کند. چاپ دیجیتال باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و آب می شود، زیرا برای اعمال رنگ های جدید نیازی به شستشوی صفحه نمایش ها نیست، همانطور که در چاپ صفحه سنتی وجود دارد.

چرا چاپ دیجیتال پارچه

با چاپ دیجیتال پارچه حامی محیط زیست باشید

پارچه چاپ شده زیبا

چاپ دیجیتال از رنگ های مبتنی بر آب استفاده می کند و جوهرهای مبتنی بر آب سازگار با محیط زیست هستند. هیچ ماده شیمیایی خطرناکی در کار نیست. در حالی که برخی از چاپگرهای صفحه از جوهرهای مبتنی بر آب استفاده می کنند، بسیاری از آنها از Plastisol استفاده می کنند که یک زباله خطرناک است و باید بر اساس آن دفع شود.

چاپ دیجیتال روشی مختصر و منسجم است

چاپ دیجیتال پارچه

جزئیات چاپ در این روش باور نکردنی است.  چاپگرهای دیجیتال قطرات بسیار ریز جوهر را در ناحیه مورد نظر اسپری می کنند و به این معنی است که وضوح چاپ خوبی را دریافت می کنید. وضوح چاپ در این روش بیشتر است و به طرح لبه های واضح و تیز می دهد. چاپ دیجیتال پارچه، بازتولید دقیق خطوط بسیار ظریف، با قوام رنگ قوی را امکان پذیر می کند. بنابراین متری که شش ماه بعد چاپ می شود دقیقاً شبیه متری است که امروز چاپ می شود.

بنابراین به همه این دلایل بود که ما در یسنا چاپ، روش چاپ پارچه دیجیتال را به عنوان روش ترجیحی خود برای چاپ پارچه انتخاب کردیم. تمام پارچه های ما به صورت اختصاصی چاپ می شوند. برای خرید انواع پارچه های ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *